• Langhelg over

    Så var langhelgen min over. Har jo virkelig hatt langhelg denne uka da, siden jeg ikke har vært på jobb siden mandag. Men i morgen er det tilbake til jobb igjen, litt fler timer nå, men fremdeles bare to dager i uka. Satser på at det går bra.

    Skal vi danse-finalen var jo i går, og jeg har jo vært bombesikker på at Aylar skulle stikke av med seieren, men til min store, og positive, overraskelse, var det Åsleik og Nadya som vant! Det gledet meg stort. Ikke fordi han nødvendigvis var flinkere til å danse enn Aylar, for Aylar er virkelig også flink, men fordi jeg synes Åsleik jevnt over har hatt større utvikling, og fordi jeg synes han underholdt mer. Å uttale meg om det tekniske rundt dansingen skal jeg på ingen måte gjøre, for der har jeg ikke peil.

    Julegaver er noe som opptar hodet mitt mye om dagen. Har egentlig ikke så mange igjen, men de vi har igjen er gjerne de som ikke ønsker seg noe som helst og som har alt. Så hvis dere har noen tips på gaver til et par midt i 30-årene, eller godt voksne mennesker i 60- og 70-årene, setter jeg stor pris på det!

    Så ber jeg nok en gang pent om stemmehjelp. Vinneren utropes tirsdag (vet ikke når på døgnet), så da kan vi gå utifra at siste stemmedag er i morgen, og ved siste opptelling ligger jeg 12 stemmer bak min konkurrent. Og vi kan ikke stole på at 12 stemmer til er nok, for hun får jo også selvsagt inn stemmer hele tiden. Så vær så snille og gå inn på denne linken, scroll ned til kommentarfeltet, fyll ut navn og e-postadresse og skriv Deltaker 2, Kjersti eller Pilaris i kommentarfeltet og trykk Send kommentar. Alle stemmer teller (så lenge det ikke kommer to stemmer fra samme pc), jeg er utrolig takknemlig for hver eneste stemme (selv om jeg ikke skulle vinne), og skulle jeg vinne, har du bidratt til et tilskudd til vårt bryllupsbudsjett. Og til alle dere som allerede har stemt: tusen hjertelig takk for hjelpen!

    Nå skal jeg straks tilbake til sofaen for litt mer tv-titting, før jeg finner senga.

    Håper dere har hatt en fin helg, og så ønsker jeg dere en deilig uke.

    {minsignatur}

  • Helg igjen

    Nå er jeg antagelig bare ekkel mot alle som jobber normalt, men jeg må få lov til å si at jeg har helg igjen 😉 Jobbet noen timer i dag, og siden jeg har jobbet litt fler timer enn halv dag når jeg har vært på jobb de siste ukene, så har jeg jobbet inn det jeg egentlig skulle jobbet resten av denne uka. Så nå tar jeg helg, og det er jo aldri feil 🙂

    På julebordet på jobben hadde de i år, i likhet med tidligere år, utdeling av tiårsgaver til de som har jobbet der i nemlig ti år. Jeg var jo ikke på julebordet, så i dag kom sjefen og hentet meg og leverte dette til meg:

    En håndlaget glassbolle med liten stett og et gavekort på en av restaurantene til Rica City Hotel i Fredrikstad. Så da får jeg vel ta med min kjære på en bedre middag snart, men jeg tviler på at vi to klarer å bruke opp gavekortet på én tur 🙂

    Har fått kjøpt nok en julegave i dag, og selv om det er langt igjen til vi er ferdige, så er det alltid godt å være ferdig med noe. Forhåpentligvis er vi ferdige med masse julegaver til torsdag, så da står vi igjen med de vanskeligste, det vil si de som ikke ønsker seg noe og som har alt fra før. Tips anyone?

    Bildet kan også sees her.

    {minsignatur}

  • Min helg

    Denne helgen har vel vært så bra som en helg uten geocaching kan være. Jeg har vært flink og gjort litt fornuftige ting som klesvask og andre småtterier, og jeg har kost meg med tv-titting, pc-tid, litt brodering og god mat. Kan jo ikke klage i det hele tatt da 🙂

    Skal på jobb i morgen, og så er jeg hjemme resten av uka. Ingen umiddelbare planer bortsett fra en julegaveshoppingtur kombinert med besøk og geocaching en av dagene. Skal garantert finne noe annet å fylle dagene med også, helt avhengig av hvordan formen er. Sier den at jeg skal slappe av hjemme, ja så gjør jeg det 🙂

    Håper dere også har hatt en fin helg, og så ønsker jeg dere en strålende ny uke. Husk 1. advent søndag om en uke!

    {minsignatur}

  • O herlige vinter

    Nå er det teknisk sett høst ennå, men så lenge snøen allerede har kommet, så har liksom vinteren kommet også. Jeg måkte jo snø til den store gullmedaljen om onsdag, og så kom regnet i dag… Og da ser gårdsplassen slik ut:



    Nå ble bildet veldig mørkt, og det å kaste snøballer utløste ikke sensoren på lampa på garasjeveggen, men det vi altså ser på er en blanding av vann, slaps og is, med grus under og skjellsand oppå. Dette er er rett og slett bakdelen ved å bo sør i landet på vinteren, sannsynligheten for at snøen forsvinner ørtogfjørtig ganger i løpet av vinteren er relativt stor og da ender man opp med skøytebaner stort sett over alt. Grrr…

    Uansett…det er fredag og min gullrekke begynner om 2 1/2 time, så da skal jeg benke meg i sofaen med te og broderi. Her skal det multitaskes! 😉

    Ha en nydelig fredag og en strålende helg, alle sammen!

    Bildet kan også sees her.

    {minsignatur}

  • Melder pass i dag

    Har i utgangspunktet hatt en god dag i dag, vært på jobb og følt at jeg har gjort noe, og til og med jobbet en time mer enn jeg skulle. Men ett eller annet har stukket av med energien min, og nå er den på bunnen igjen. Jaja, bedre lykke i morgen.

    I dag ble jeg helt ferdig med å brodere navnetavla. Skal få vasket den i morgen, så får den ligge til tørk i helgen før jeg stryker den på søndag og forhåpentligvis får levert den til innramming på mandag. Gjelder bare å finne den riktige rammen.

    Planene for helgen er vel egentlig ganske få. Må få handlet mat i morgen, og hvis det blir vær til deg og kreftene og lysten er på plass, så har jeg pr akkurat nå lyst til å dra på cachetur. Finnes en cache på Linnekleppen som sikkert er en fin tur i pent høstvær, og selv om jeg kunne tenke meg å ta en hel cachedag igjen og finne mange, så vet jeg at jeg ikke orker mye kjøring på en stund. Og skal vi da nå målet om 200 cacher før nyttår, må vi ta en og en.

    Jeg har veldig lyst til å høre om deres planer for helgen, uansett om de dreier seg om kjedelige pliktting eller morsomme har lyst til-ting. Kanskje jeg på den måten kan få litt inspirasjon og et spark i stumpen?

    {minsignatur}

  • God helg

    Så var fredagen her igjen, og helgen har akkurat startet. For min del er det ingen store planer denne helgen, bortsett fra å få TB’en vi plukket opp i går videre til en ny cache. Blir det opphold i morgen formiddag blir nok det gjort da, er et par cacher ikke så veldig langt herfra som vi ikke har funnet ennå.

    Så er det jo alle disse burde-burde-tingene da… Nå trenger jo egentlig ikke jeg å gjøre det på helgen siden jeg er sykemeldt, men en eller annen gang må jeg jo begynne. Hvis jeg ramser opp den burde-lista jeg har i hodet mitt, blir det press på meg til å gjøre det, så egentlig burde jeg ramse opp, men på den andre siden er det mye mer behagelig å ikke ha det presset 😉

    I dag har E vært i by’n en tur alene igjen, imens jeg var hos C. Jeg fikk jo forslaget til bryllupsinvitasjon og -meny/bordkort/sanghefte fra min tidligere studievenninne tidligere i uken, så C og jeg hadde en liten brainstorming på hvordan vi kan benytte forslaget og endre litt og hva som må kjøpes. Så en av dagene drar jeg antagelig til Panduro på Nordby og tar et lite raid der 🙂 Da blir det litt mer blogging i bryllupsbloggen 🙂

    Nå er det snart X-Factor og Senkveld for mitt vedkommende, E skal også ha med seg Nytt på Nytt. Godt at NRK og TV2 samarbeider slik at ingen av de programmene kræsjer med hverandre ihvertfall, Beat for Beat går jo i reprise i morgen.

    Håper dere får en vidunderlig helg, kos dere masse!

    {minsignatur}

  • Sommer og sol

    God morgen, kjære lesere!

    Ja, det er fremdeles sommer, selv om det ikke har virket sånn på lenge. Sola har tittet frem på morgenkvisten og skjøvet bort all tåken som har vært her siden jeg sto opp. Tegner til å bli en deilig dag!

    Planene for dagen er egentlig ikke så mange: vaske klær og besøke C for å hente telt og kjølebag. Utover det skal jeg bare ta tingene som de kommer. Har jeg lyst til å sitte foran pc’en, ja så gjør jeg det. Har jeg lyst til å se film og spise popcorn, ja så gjør jeg det. Og har jeg lyst til å kutte ned den døde busken som har irritert meg i hele sommer, ja så gjør jeg det. Ingen hast, intet stress. Deilig!

    Kos dere med lørdagen!

    {minsignatur}

  • Endelig helg

    Jeg skal ikke skryte på meg å ha vært mest på jobb denne uka, selv om jeg faktisk har vært der tre dager. Men disse smertene i tennene gjør meg utslitt, så jeg er uansett rimelig glad for at det er helg nå. Ingen store planer er lagt, D kommer i morgen og blir en uke igjen, jeg håper på godt nok vær til å få gjort litt ute.

    Katten jeg har skrevet om de siste dagene tilhører antageligvis en nabo over jordet her, og i kveld har jeg ikke sett noe til pusen. Faktisk så savner jeg henne (hvis det er en henne), jeg merker at jeg har det ordentlig godt når jeg har dyr rundt meg. I skrivende stund sitter det en hare ute på plenen her, men det er litt vanskelig å ta den i fanget og kose med den 🙂

    Håper dere alle får en fin helg, har dere noen planer?

  • 10 down, 15 to go

    Da var den andre uka etter ferien ferdig og det er tre uker igjen til neste ferie. Eller 15 arbeidsdager om du vil. Uansett: Yay, det er helg!

    Planene for helgen er ikke store. Må få vasket noe klær, og så håper jeg kleggen ikke har tenkt å være plagsom hvis det blir nogenlunde greit vær, for jeg må bare få gjort noe ute. Så får vi se om det blir en tur for å finne et par cacher, eller om vi bare holder oss hjemme. Hva gjør folk egentlig på helgene? Sånn bortsett fra å feste, hvis noen av leserne mine er festmennesker? For det er ikke jeg. Bruker man helgene til å slappe av og hente krefter, eller gjør man alt det man ikke rekker ellers i uka?

    Vil bare minne dere på kommentar-konkurransen min 🙂 Til enhver tid kan dere til høyre se de tre som har kommentert flest ganger inneværende måned, og på kvelden den siste dagen hver måned vil jeg kåre vinneren. Skulle fler ha samme antall kommentarer, blir det loddtrekning. Gevinsten er heder og ære og et innlegg dedikert til seg, enten ved at jeg skriver det eller at du skriver det selv. Ikke den mest gjeve premien kanskje, men når jeg blir rik eller sponset, skal det bli andre premier 😉

    Ha en fin helg alle sammen!

  • Endelig helg

    Da var alle dagens gjøremål unnagjort og helga har begynt i hodet mitt også. Men vi begynner på begynnelsen 🙂

    Timi sov i gangen i 1. etg i natt. Tror det var det eneste stedet han synes det var kjølig, for med den pelsen han har blir ometrent alt varmt. Og i gangen har vi klikklaminat som er kjølig hele tiden. Jeg var oppe en tur ved 5-tiden i morges, da gløttet han på øynene og logret, men gjorde ingen tegn til å ville være med opp når jeg gikk opp igjen. Og han lå på nøyaktig samme sted når jeg sto opp halvannen time senere, så da hadde han det vel bra der 🙂 Det har også gått kjempebra med D og Timi i dag, men når sant skal sies, tror jeg Timi går overens med alle så lenge han får kos 🙂

    Jobben i dag har gått tregt, klokka ville liksom ikke fremover. En tur innom Kiwi på vei hjem for å handle for den neste uka, 5 fulle bæreposer igjen, tungt som bly. Hadde tenkt å få tittet litt på tv nå i kveldinga (ikke fotball altså, kunne ikke interessert meg mindre), men siden det er grått og trist vær, har vi som vanlig så og si ingen kanaler bortsett fra NRK.

    I morgen har jeg frisørtime kl 9, må få av noen tørre tupper igjen. Og så skal jeg gjøre et nytt forsøk på å shoppe litt, noen småting jeg virkelig trenger.

    God helg alle sammen!