-
Dagstur til Lindesnes
Om lørdag skulle det være Megaevent i Lindesnes, og dit skulle Lisa, Raymond og jeg. Så da var det bare å legge seg tidlig på fredag, for å stå opp kl. 0330 på lørdag. Galskap? Ja. Verdt det? Ja.
Vi samlet oss på vanlig sted og Raymond kjørte videre, i god tid til at vi rakk første båten i Moss:

Vi hadde ikke noen spesifikke planer, men Raymond hadde funnet noen interessante cacher på veien, og så gjorde vi et forsøk på å få fylt noen kommuner vi ikke hadde. Siden alle tre har vært på disse veiene tidligere, har noen av oss funnet cacher andre ikke har tatt, så det ble litt forskjellig antall totalt på oss.
Ett av stedene vi stoppet var ved en rasteplass med et utkikkstårn selv jeg turte å gå opp i:

Og så var det en multi der hvor både Raymond og Lisa klatret opp i et tre for å prøve å finne ut av multien:

Dessverre var det noe vi ikke skjønte, så den måtte vi gå fra uten å få logget.
Det var meldt regn på formiddagen, og det fikk vi virkelig:

Heldigvis regnet det stort sett bare imens vi kjørte, deilig med opphold de gangene vi skulle ut og logge cacher. Som ved denne badeplassen:

Jeg hadde forøvrig aldri badet der, for det var mye strøm i elva!
Ved en annen cache fikk jeg bruk for det lille som sitter igjen av pianokunnskap:

Kjempemorsom cache som absolutt fortjente et favorittpoeng!
En veldig fin bro fikk et besøk også:

Så kom vi frem til Megaeventet. Gikk en liten omvei fra parkeringen til eventplassen og tok noen lab’er. Skravlet litt med kjentfolk, og gikk tilbake til bilen for å kjøre til Lindesnes fyr. Hadde helt glemt å ta bilder inne på eventplassen, så det ble dette på avstand:

Og et bilde av en modell av fyret vi var på vei til:

På parkeringsplassen på Lindesnes fyr måtte vi frem med ekstrautstyr:

Og imens Raymond og Lisa gikk for å ta en cache jeg ikke orket å gå til (er fortsatt ikke bra av hva det nå er som har hatt bolig i meg siden 14. mai), så gikk jeg ut til fyret. Fant en fin “sti” rundt berget som jeg fulgte:

Og fikk tatt noen lab’er og den virtuelle før Lisa og Raymond tok meg igjen:

Det er flere earth’er på området, Lisa trengte en hvil imens vi grublet oss frem til svar på en av de:

Vi måtte også inn i en av tunnelene på området for et par cacher:

Det blåste bra da vi var der, men ikke så mye at det var særlig synlig på sjøen. Men allikevel veldig spesielt å stå der og vite at neste fastland er Danmark:

Strandnellik er så vakker:

Fikk utsikt tilbake mot fyret ved to andre cacher:

Nå var vi veldig sultne, og ble enige om at en Thai-restaurant i Mandal som hadde både Thai-mat og sushi var et godt alternativ. Jeg tok sushi, og selv om denne ikke var av de beste jeg har smakt, så gikk alt ned på høykant:

For en lang dag med masse innhold hadde helt klart gjort meg sulten!
Vi fikk også tatt noen lab’er og en earth i Mandal, før vi fortsatte hjemover.
På formiddagen stoppet vi ved verdens høyeste frittstående klatretårn og tok en virtuell cache der. Raymond og Lisa ville opp i tårnet, men da var det så tåkete at det ikke var verdt det. Derfor stoppet vi på vei hjemover også:

Lisa kom seg ikke helt opp, men mye høyere enn hva jeg hadde klart hvis jeg hadde prøvd. Raymond ser dere på toppen. Og jeg sto igjen nede:

Kiler i magen bare å se på bildet!
Det ble noen stopp til på veien til Horten, så jeg endte opp med 92 (93) funn: 65 lab’er, 10 (11) tradisjonelle, 8 Earth, 4 virtuelle, 3 mystery, 1 mega og 1 multi. Grunnen til tallene i parentes er at det er en cache vi har spurt CO om vi kan logge, derfor kan jeg ikke telle med den. Men uansett om vi får eller ikke får logge den, så er jeg ekstremt fornøyd med fangsten. Ja, mange lab’er gjør at man kommer fort opp i funn, men 8 earth og 4 virtuelle er ikke akkurat hverdagskost uansett.
Det ble en is på Horten-Moss:

Og vi fikk med oss siste rest av solnedgang idet vi seilte inn til Moss:

Jeg fikk lagt hodet på puta ca kl. 0045, 21 timer etter at jeg sto opp. Galskap? Ja. Verdt det? Absolutt!
