Shopping, jobbing og geocaching

I dag ble en innholdsrik, artig og slitsom dag. Startet med å dra hjemmefra og snarveien mot Nordby. La først ifra oss vår nye TB i en cache på veien og tok koordinater til to mulig nye cacher før vi endte opp på Nordby. Der var det Panduro som sto på tapetet denne gangen også, fikk handlet resten av det vi trenger for å lage en prøveversjon av invitasjoner.

Så dro vi videre for å finne cachen Pina Sommer 2010 #1. Det er vel ca 23 år siden jeg var der sist, selv om det ligger så nært hytta, så det var faktisk ganske koselig å ta den rusleturen det er fra parkeringsplassen og ut. Koordinatene stemte perfekt med hintet, men ingen cache. Og vi klarte ikke finne noe annet sted i nærheten som passet så godt med hintet, så vi mistenker at cachen er borte. Men det var uansett en koselig tur i litt kjølig høstvær. Her et bilde fra Pina og inn mot Svalerødkilen, hytta mi er merket med rød sirkel:

Og her er stranda på Pina:

Absolutt vakkert, selv på en høstdag 🙂

Så gikk turen mot hytta for litt jobbing. Det første vi så var at velhuset på stranda nå har begynt å ta form, sist vi var der sto bare grunnmuren:

Utsikt fra stranda, jeg blir aldri lei 🙂

Og så utsikten fra hytta:

Trappa i forgrunnen går opp til naboen.

Før mamma og A dro til Danmark, rakk de og E å tette på badet og toalettet:

E og min jobb i dag besto i å fortsette å rydde i kjelleren. Dette var området vi konsentrerte oss om i dag:

Mye skrot og mye som skal tas vare på, men etter en times tid så det slik ut:

Litt bedre ble det ihvertfall 🙂

Så dro vi for å finne cachen Bjørnehula. Denne har vi prøvd oss på tidligere uten hell. Nå gikk vi inn på et litt annet sted i skogen, noe vi snart skulle få angre bittert på… Først møtte vi på disse tuene:

Det har kanskje stått en bygning her en gang i tiden? Eller er det kanskje hattifnatter eller skogsnisser som bor her? Ikke vet vi… Når vi etter litt gåing sjekket GPS’en, så vi at vi måtte gå hardt høyre i 100 meter. Men når vi da befinner oss oppe på et fjell og hardt høyre betyr å gå rett utfor stupet, så måtte klatreegenskapene settes igang, og vi fikk en virkelig strabasiøs klatretur uten av vi i det hele tatt var utstyrt for det. Glatt og vått var det også, og vi var i ferd med å gi opp flere ganger. Ingen av oss er født fjellgeit!

Men plutselig så var vi der! Her er en av hulene:

Det fristet ikke å gå inn i noen av de, men cachen fant vi allikevel:

Denne ble logget kl. 1445. Før vi dro, leste vi på tidligere logger at det skulle gå en sti hele veien frem til cachen, så nå gikk vi inn for å finne denne stien. Og etter 50 meter på den stien kom vi til der vi ga opp å lete sist. Tenk at vi var så nærme den gangen uten å finne frem! Grrr…

Rimelig slitne og våte i beina dro vi til Europris for å finne sokker og arkskjærer. Sistnevnte var ikke helt slik jeg hadde tenkt meg, men jeg er veldig glad for tipset allikevel, S A! Sokker fant jeg, to par halvtykke ullsokker og et par mye “kosesokker”. Så dro vi til en av hobbybutikkene i by’n, og selv om arkskjæreren de hadde der var absolutt dyrere enn hva jeg hadde tenkt å bruke på sånt, så kjøpte jeg den. Så nå MÅ jeg lære meg å scrappe når jeg er ferdig med invitasjoner og alt som har med bryllupet å gjøre, slik at prisen på den rettferdiggjør seg 🙂

Hentet D og kom oss hjem, slitne etter en lang dag, men fornøyde både med jobbing, caching og shopping.

Alle bildene kan også sees i denne mappen.