Strömstadtur

Vi la som nevnt kursen mot Strömstad i dag tidlig. 13 cacher på lista, hvorav vi droppet 4, fikk ikke sett etter 1, og 1 vi ikke fikk logget.

Vårt første stopp var GC2DRZT Gnome cave. En enkel og grei cache i litt bratt terreng som ble logget kl. 0945. Så stoppet vi ved GC2VZX8 Strömstad Premium TB & GC Resort + Bonus. Cachen var enkel å finne:

Men det er en kodelås på denne, og selv om koden står på cachesiden, så var det klin umulig å få opp låsen. Så nært, men allikevel så fjernt! Og inni denne ligger det en haug med TB’er som bare skriker etter å bli logget! Gud så surt!!!

Stopp nr. 3 var GC2TJ0W What A Dump! Vi så på GPS’en at vi skulle gå et lite stykke, så da dro vi ut langlina:

Nairo var selvsagt en lykkelig hund umiddelbart 🙂

Det er litt moro å gå sånn på enger og ute i marka, spesielt når noe knall rødt roper etter oppmerksomhet:

Gutta i gresset:

Jeg så et sitat for en stund siden som jeg har adoptert. Jeg aner ikke hvem som sa det først, så jeg får dessverre ikke kreditert noen. Men, sitatet er: “Det finnes alltid en sti – jeg pleier å finne den på vei tilbake”. Dette er altså en totalt perfekt beskrivelse på E og meg når vi er ute og cacher, for i 93 % av tilfellene, finner vi aldri stien på vei inn til cachen. Denne cachen var intet unntak, og vi bante oss vei gjennom tistler på halvannen meter, kratt og tørre trær. Jeg har det som ser ut som kloremerker på leggene siden jeg selvsagt hadde på meg shorts, og vi var ikke spesielt tilfredse med tilværelsen akkurat da. Men cachen fant vi, og klatre måtte jeg også. Ikke mer enn en halvmeter opp i lufta, men det er klatring det også! 😉 Logget kl. 1040.

Denne gangen fant vi ikke stien på vei tilbake, så det var gjennom de samme tistlene igjen. Trenger vi egentlig tistler her i landet?

Neste stopp var GC2PKE0 Friluftsmuseet, som ble logget kl. 1110. En idyllisk plass som sikkert har masse historie vi ikke gadd å lese oss frem til:

Utsikten var ihvertfall upåklagelig, hvis du ser bort ifra “rugekassene” på andre siden:

Et ordentlig koselig hus sto det også der:

GC2F8FZ Dead-end station ble neste stopp, en multicache som ble logget kl. 1210. Her skulle vi på oppgitte koordinater finne 3 sifre som ble gjentatt 3 ganger. E og Nairo satt seg ned mens jeg virret rundt nullpunktet i stadig større sirkler, før E plutselig sier at han har funnet sifrene, de var rett foran beina hans gitt 😉 Etter litt utregninger gikk vi avgårde mot der cachen skulle være, og der var den også gitt.

Så gikk vi til GC27NZ6 Lugn & Ro, en cache vi har prøvd oss på tidligere uten å finne. Denne gangen fant vi den, og den ble logget kl. 1235, men parken i seg selv er verdt et besøk, cache eller ikke cache:

GC2PK7D R.I.P. ble nest siste stopp, og her står jeg i bushen og logger kl. 1310:

Bushen var forøvrig en einerbusk, ikke spesielt trivelig i det hele tatt. Så jeg spør her også jeg: trenger vi egentlig einerbusker her i landet?

Siste stopp var mysterycachen GC1VHNE The revenge of the troll. Denne utfordringen synes jeg egentlig ikke var noen utfordring, men det var jo absolutt moro å finne den uansett:

Logget kl. 1330. Ved broen fant jeg disse vekstene:

Det så ut som om de var dekket av fjær eller pels, noen som vet hva dette er for noe?

Etter en tur bortom Vassbotten for bensin og røyk, kom vi oss hjem og har tilbragt ettermiddagen med middagsspising og tv-titting. Nå er det full avslapping resten av kvelden før en ny arbeisuke venter.

Minner om at bryllupsbloggen blir oppdatert titt og ofte 🙂

{minsignatur}

4 Comments

• Pia Fjellstad

“trenger vi egentlig einebærbusker”….hmmm, tenker jeg da….hva skal vi ellers gå rundt og synge om på i jula….”så går vi rundt om en rosebusk” har liksom ikke helt samme klangen hos meg…..hehehehe….bare tuller med deg. Ser ut som dere har hatt en aldeles fin dag.

• Kjersti

Pia: Vel, nå går vi vel faktisk ikke rundt en einerbærbusk til jul heller, men det er så vanskelig å få grantre eller furutre til å passe med melodien 😉 Dagen var veldig fin! 🙂

• Siv Anita

Åh… finaly! Nå fikk jeg lest bloggen din igjen! Alt er oppe og går som normalt igjen, og det er godt!!!

Håper dere får en strålende uke!!!

🙂

• Kjersti

Siv Anita: Alltid veldig godt å se ditt navn på en ny kommentar her, og godt å ha deg i moderlandet igjen, selv om du antagelig nå er i broderlandet. Kos deg på hytta! Stor klem 🙂