4 cacher med havutsikt i Strömstad

Ut på tur med Raymond i går, han hadde ønske om en T5 og jeg er ikke vanskelig å be når jeg får mulighet til å logge en sånn. Det er nemlig sjelden jeg klarer det alene.

Det var en brutal start på dagen da nettopp den cachen begynte rett på noe som føltes som en evigvarende oppoverbakke. Dette er fra slutten, og det eneste positive var at lyngen begynner å bli fin:

Vi ble veldig usikre på hva dette tårnet har blitt brukt til, men Raymond måtte jo opp uansett. Ser dere han?

Veggene på tårnet var såpass høye at det var ulogisk at det var et jakttårn, men hvem vet.

Så var vi fremme ved cachen. Jeg gjorde et forsøk på å klatre, men det tok ikke mange greinene før jeg skjønte at høydeskrekken kom til å ta overhånd, så Raymond gjorde jobben:

Ja, jeg vet at det ikke var høyt…

Her fikk vi dagens første havutsikt:

Og dagens selfie måtte tas:

Vi hadde egentlig ingen plan for resten av dagen, men vi fant et område med 3 cacher, og ved en av de fant vi bjørnebær:

Finnes ingen bedre bær enn bjørnebær!

Mer havutsikt:

Vi parkerte ved Hällestrand resort, der var bassenget stengt for sesongen:

Men vi fant sopp:

Og passopp:

Stranda var fin, men jeg droppet å bade denne gangen også:

Et lite øyeblikk lurte jeg på om Raymond hadde tenkt til å bade:

Men det viste seg at han skulle sjekke badetemperaturen. Dessverre manglet selve termometeret, så vi konkluderer bare med at vannet var kaldt.

Så var det tid for den siste cachen, og da fulgte vi denne fine steinstien som var bygget opp inntil fjellet:

Kom over nok en fin strand, og vannet var så klart:

Alltid fint når det er så klart vann at man kan se bunnen, ihvertfall hvis man skal bade.

Opp på en høyde for å finne cachen, og der tok vi oss en pustepause. Eller jeg ba om pustepause, og Raymond satt seg for en gangs skyld ned, han også. Ned fra høyden og tilbake på stranda, og så fortsatte vi turen rundt fjellet, der vi fikk utsikt til denne bukta:

Det ligger en hytte bak og til venstre for trærne midt i bildet, dere kan skimte flaggstanga. Slettes ikke noe dumt sted å ha hytte!

Og så var cachedagen over. 4 funn: 3 tradisjonelle og 1 multi. Deilig å være tidlig hjemme, og fornøyd med en T5 og en T4.

4 Comments

• Kjersti

Heidi: Altfor høyt for meg også!
      Jeg skal ikke si at jeg er vant med havet og strender, men jeg er jo forsåvidt det. Og det man ikke er vant med er som regel mer spennende enn det man er vant med. Elva deres er veldig fascinerende for meg, for sånt har vi ikke her nede. Så jeg skjønner at du synes strendene er fine 😄

Tove: Er godt vi har lyngen, sånn at overgangen fra full blomstring om sommeren til null blomster ikke blir så stor.
      Takk! Holder telefonen opp ned, sånn at kameralinsa kommer nærmere vannet. Så er det bare å knipse til man er heldig 😊

Det er så koselig å få kommentarer, så legg gjerne igjen noen ord :)

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.