• Caching både i går og i dag

    I går trengte jeg 3 funn. Det skulle være event og CITO i Strömstad, og det ligger noen cacher i nærheten av eventplass som jeg ikke har tatt, så da var planen klar. Kjørte litt tidlig, og glad er jeg for det, for det var saktegående kø inn mot Strömstad. Nordmenn, altså! 😂

    Stakk innom to butikker for å se etter Liptons appelsinte, men nei, utsolgt begge steder. Så hvis noen kommer over den teen, må dere love å si ifra til meg!

    Kjørte til eventplass, og gikk til en av cachene. Den lå helt inntil greenen på golfbanen, og der var det så klart noen som sto og puttet, så da var det bare å gå til en av de andre cachene. Leta vel og lenge, men fant ingenting annet enn hissige maur, så jeg returnerte til eventplassen og spurte CO om hint. Han husket ikke 100 % sikkert, men jeg fikk bekreftet at jeg var på rett sted. Det kom ikke så mange til event og CITO i går, men heldigvis kom noen som hadde funnet denne cachen før, og som ble med meg. Og der var den jo. Jeg hadde egentlig sett den, men tok det for å være søppel… Men, da ble det de 3 funnene jeg trengte, og jeg husket å knipse et kjapt bilde før jeg dro hjem til middag:

    Jeg cacher i all hovedsak bare på lørdager, helligdager og feriedager, og stort sett aldri dagen før en arbeidsdag. Men så jobber jeg jo med å få minst 10 funn på alle kalenderdatoer, og akkurat i dag manglet jeg 6 funn. De ville jeg normalt funnet da dagens dato var på en lørdag i fjor, men akkurat den dagen var det en konfirmasjon som var viktigere. Neste gang 3. mai er på en lørdag, er om 6 år, derfor bestemte jeg meg for å dra ut i dag. Heldigvis er det en liten trail jeg ikke har tatt på Kornsjø, så da dro jeg dit. Gikk forbi den fine stasjonsbygningen der:

    Og så gikk jeg inn på stien som går rundt Løksvannet:

    Kjempefin natur, stort sett gode stier, godt tilrettelagt med klopper og bruer, og cachene var enkle å finne. Da går det kjapt å få 6 funn, de siste 4 i trailen skal få ligge til en annen gang jeg trenger enkle og kjappe funn.

    Veldig glad for at denne brua er der, ellers hadde det blitt vanskelig å komme seg videre:

    Tok meg 5 minutters pause ved selve Løksvannet, hørte på stillheten kl. 10 en søndags formiddag, og tittet på blikkstille refleksjoner i vannet:

    Mot slutten av runden så jeg et skilt ved stien som pekte mot Stiens vokter. Fikk øye på det som lignet på et overgrodd tråkk, og fulgte det noen få meter. Og der fikk jeg hilse på Stiens vokter:

    Var hjemme ca 1 time og 45 minutter etter at jeg dro, så det var effektivt og et godt valg. Og så har jeg fått resten av søndagen sånn som jeg ønsker å ha den 😊

  • Noen gamlinger i Trollhättan

    Neida, jeg snakker ikke om oss tobeinte, selv om noen helt sikkert vil påstå at en av oss er gammel 😉 Jeg snakker om gårsdagens cachetur til Trollhättan for å ta noen gamle cacher, og så klart noen andre cacher også 😄

    Alle 4 med på samme bilde: Lisa og Raymond i forsetet, Saga og jeg i baksetet.

    Det var 3 gamle cacher jeg hadde lyst på, den ene lå et stykke sør for Trollhättan, så da ble det en liten omvei. Og noen ekstra cacher på veien, ved Grinneröds kyrka:

    Og Grinneröds gravplass:

    Det står en støtte/bauta bak til venstre i bildet, og så begynner man jo å lure på om bordet i forgrunnen har vært et offerbord…? 🫣

    Neste stopp var ved den første av de tre gamle, og den var lett som en plett!

    Så dro vi inn til byen hvor vi startet ved et sluseanlegg:

    Her var det kjempefint å gå, masse å se på, noen fysiske cacher å finne, og noen lab’er, virtuelle og earth. Nok å ta av! Kunstverk jeg ikke skjønte bæret av også:

    Og en spennende tunnel, som vi heldigvis ikke skulle inn i:

    Oppe på åsen har noen laget en dinosaur av greiner:

    Og vi måtte bortom flere kunstverk for å telle litt:

    Hvis jeg ikke husker feil, var tellingen en del av en multi, men den klarte vi ikke 😕

    Mer kunstverk:

    På dette området var den andre av de tre gamle, null problem å finne den også.

    Så kjørte vi inn til sentrum og tok en gåtur på Spikön. Der fikk Saga ut litt energi på en lekeplass, hvor vi samtidig fant info til en mystery. Mer gåing, og plutselig ble jeg oppmerksom på de rareste lampeskjermene jeg noen sinne har sett:

    Det var også en multi der som vi prøvde oss på:

    Men nok en gang måtte vi kaste inn håndkleet, multier var ikke vår venn i går.

    Siste stopp for dagen var like ved Trollhättan kirke:

    Etter at cachen der var funnet, gikk vi til nok et sluseanlegg, mye større denne gangen. Her var det også mye å se på, blant annet denne vanvittige samlingen av signaturer:

    Selv om det ikke er et naturlig fossefall, så var dette imponerende:

    Dagens selfie:

    Raymond hadde løst en myst, jeg aner ikke om det å løse den var enklere eller vanskeligere enn å få tak i cachen, men han lignet på spiderman:

    Siste stopp for dagen var den siste av de tre gamle cachene. Og fytti rakkern for en fantastisk utsikt man fikk derfra:

    Utsikt over byen i motsatt retning. Det var også flere små utkikkspunkter der, blant annet et platå rett ut i lufta som Raymond var kjapt utpå. Hverken Lisa eller jeg hadde noe særlig lyst, men så fant vi ut at vi skulle prøve oss. Lisa og Saga var utpå først, mor var nok en smule mer stressa enn datter 😂 Og jaggu kom jeg meg utpå også:

    Jeg måtte fokusere rett frem, å se ned var ikke et alternativ. Og jeg hadde ikke sjanse til å snu meg når jeg skulle inn igjen, så jeg måtte rygge. Hadde gulvet vært åpent, hadde jeg ikke klart det. Men jeg klarte det, så nå trenger jeg ikke gjøre det flere ganger!

    24 funn ble det i går: 9 tradisjonelle (hvorav 3 cacher fra 2002 og 2003), 6 lab, 4 mystery, 3 virtuelle og 2 Earth. Været var også helt greit med opphold, og så gløttet sola frem mot slutten av dagen. Helt super vårdag på cachetur!

  • Uværet Dave på Saltö

    Joda, det er søndag i dag, og da pleier ikke jeg å cache. Men siden det er helligdag i morgen, fungerer i dag egentlig som en lørdag, og da må jeg jo ut! I tillegg har uværet Dave tatt seg en tur til oss, og det hadde jeg lyst til å oppleve skikkelig. Så da dro jeg til Saltö like sør for Strömstad, der det også var 3 cacher jeg ikke har tittet etter før.

    De to første cachene gikk greit å finne, og på vei til den tredje måtte jeg forbi en strand, som da egentlig ble hovedmålet for dagen. For her sto vinden skikkelig rett på land, og i den målestokken vi må benytte her nede, var det høye bølger:

    Det var flere ganger som jeg måtte jobbe for å holde meg oppreist, og et par ganger klarte jeg å lene meg mot vinden uten å ramle i et sekund eller to.

    Denne steinen fanget oppmerksomheten min:

    En ørliten video:

    Det var en skikkelig heftig opplevelse å kjenne på dette været, og jeg ble lenge på denne stranda:

    Tittet på bølgene og sjøsprøyten, prøvde å beregne når neste ordentlig store bølge skulle komme, og fant ut at sånt vær er mye bedre å oppleve utendørs enn innendørs.

    Åh, som jeg koste meg!

    Kom meg videre til den siste cachen, og der var det ikke easy peasy å finne cachen. Men jeg fant en jettegryte imens jeg leta:

    Leste logger, leta enda mer, og endte med å måtte spørre om hjelp. Imens jeg ventet på svar, ble det en liten video til:

    Fikk heldigvis svar ganske kjapt, og da ble cachen også funnet kjapt.

    Så var det bare å gå tilbake til bilen på fine skogsstier:

    Det knaket mye i trærne i dag, men heldigvis fikk jeg bare en bitteliten kvist i hodet i løpet av hele turen, ikke noen store greiner eller trær som ramlet ned på meg.

    Turen ble på litt over 4,5 km, og det ble 2 mysteryer og 1 letterbox. Men det var nok været som var det minneverdige i dag!

  • Langfredagstur til Arvika

    Å sitte hjemme alle dagene i påska er ikke noe alternativ, så i går dro jeg til Arvika. Fant en fin rundtur jeg kunne kjøre, hjemmefra via Åmål, og så fra Arvika via Töcksfors og Ørje. Målet var så klart å cache, og jeg hadde sett meg ut noen både underveis og i selve Arvika, men jeg låste meg ikke til nødvendigvis bare de. Og som vanlig ble noen hoppet over underveis, både på grunn av dårlige parkeringsmuligheter i farta, og på grunn av folk.

    Allerede på Prestebakke fikk jeg dagens store overraskelse, nemlig snø:

    Ikke mye, veldig våt snø, og det ble ikke liggende. Men på vei mellom Arvika og Töcksfors lå det faktisk litt snø på noen bakveier.

    Den første stoppen var ved Kila kirke:

    Gjemmestedet til cachen var ved denne fine utsikten:

    Og cachen var så velgjort at den fikk et favorittpoeng av meg.

    Etter en annen stopp ble det nok en kirke, denne gangen Stavnäs:

    Tok to stopper til før jeg fant parkeringsplass i Arvika sentrum og startet bygåingen. Det var jeg ikke alene om, for det var tydeligvis noe påskerebusløp der, massevis med familier som var ute og svarte på spørsmål, og ble belønnet med påskeegg og pølser etter endt løp.

    Etter noen lab’er og cacher kom jeg til Stadsparken, der jeg fikk se en fin gammel bil:

    Og en veldig fin buegang, som sikkert er enda finere til sommeren:

    Rådhuset var også fint:

    Og det var massevis med nydelige veggmalerier flere steder i byen:

    Så tok jeg turen langs strandpromenaden for de siste 4 cachene, der jeg blant annet fikk se denne varden:

    Den er laget for at vi skal kaste fra oss Janteloven, og det synes jeg var en fin måte å symbolisere det på!

    Fikk også se dette treet langs strandpromenaden:

    Fant bilen og kjørte i retning Töcksfors. Det ble 2 funn underveis, den siste ved denne vakre steinbrua:

    Vel over på norsk side ble det to funn til, og dermed endte jeg på 44 funn: 25 lab’er, 15 tradisjonelle, 2 mystery, 1 wherigo og 1 virtuell. Superfornøyd med fangsten, og veldig takknemlig etter en fin dag, selv om jeg var rimelig sliten da jeg kom hjem ca 10 timer etter at jeg dro. Godt å plante kroppen i sofaen og avslutte dagen med en episode Outlander!

  • Baldersnäs

    Trengte å fylle bensin i går, og siden det er totalt uaktuelt å fylle i Norge for tiden, måtte jeg ta turen til Sverige. Måtte ikke finne noen cacher, men fant ut at jeg like godt kunne kjøre meg en tur, og valgte å kjøre innover i Sverige forbi Ed istedenfor til västkusten.

    Fylte bensin og tok noen stopp underveis. Som vanlig, når jeg kjører alene, går ikke ting helt etter planen, for enten rekker jeg ikke opp til cachene, eller så finner jeg ikke kjappe parkeringsplasser, eller så er det altfor mye folk og/eller hus i nærheten. Men det ble 3 funn før jeg kom meg frem til første hovedmål for dagen, nemlig Ekebolgrottan:

    Grotten er gravd ut av mennesker, og har blitt brukt som festsal:

    Og selv om det er 4 store hull inn i den, så er selve grotten bare ett stort rom med et “alter” i hver ende:

    Det er trapp i de to ytterste hullene:

    Og ikke langt utenfor grotten fant jeg blåveis:

    Det er ingen egen parkering til grotten, så jeg dristet meg til å parkere på planteutsalget på hovedveien, da er det 100 små meter opp til grotten.

    Så kjørte jeg til Baldersnäs og begynte en rolig gåtur på området. Dette var i mine øyne en av de fineste bygningene:

    Så klart var det cacher som ledet veien, blant annet til dette stedet:

    Hele setningen er ikke lenger synlig på fjellveggen, håper de rydder opp litt:

    Og like på nedsiden lå dette fine huset:

    Tuslet videre til denne iskjelleren:

    Og på vei tilbake til bilen derfra, fikk jeg denne utsikten til selve hovedhuset:

    Når jeg har hørt om Baldersnäs, så har jeg sett for meg et skikkelig storslagent hus, men dette var ikke det jeg hadde sett for meg. Så jeg ble litt skuffet, men hele området er kjempefint, og har massevis å utforske!

    Hadde en cache igjen på området som jeg valgte å kjøre til for å få parkert nærmere. Like etter at jeg startet den gåturen, kom jeg til denne falleferdige brua:

    Jeg var ekstremt skeptisk, for det var veldig mye vann under der, men heldigvis holdt den både frem og tilbake.

    Tittet på kartet, og så at jeg skulle følge stien hele veien, så jeg la bort telefonen og bare tittet meg rundt. Plutselig hørte jeg en hund bjeffe ikke langt foran meg, og en liten stund så det ut som om den var innenfor et gjerde. Men så kom den ut på stien jeg gikk på og kom meg i møte imens den fortsatte å bjeffe. Eieren dukket opp et stykke foran meg, og da endte det med at vi skravlet litt. Hun lurte på om jeg bodde i området, og da jeg fortalte at jeg var på sightseeing og skulle til tårnet, kunne hun fortelle at jeg hadde gått for langt. Så da snudde jeg og tittet på kartet samtidig, og da var det enkelt å finne en sti som ikke var veldig synlig i terrenget. Men den tok meg rett ut til steintårnet:

    Fin liten grillplass ved siden av tårnet:

    Det ble en cache til på vei hjem, og så stoppet jeg i Ed og kjøpte meg en nydelig is:

    Magnum med fersken, namnamnam!

    10 tradisjonelle endte jeg opp med i går. Ikke akkurat den mengden jeg hadde håpet på, men 10 er uansett mer enn 0 😀

  • Høyt og lavt i Strömstad

    Til tross for at det var fredag den 13. om fredag, så fikk vi sol:

    Er det noe vi ikke har vært bortskjemte med i vinter, så er det sol. Så det var et kjærkomment syn!

    I går trengte jeg 5 funn. Ville være hjemme til kl. 12 for å se på OL, så jeg bestemte meg for å dra til Strömstad. Tok en cache på veien som jeg heldigvis akkurat rakk opp til. Så ble det en liten gåtur:

    Til en liten topp veldig høyt oppe med vakker utsikt:

    Koordinatene pekte litt for langt ute på kanten til at jeg synes det var ok med tanke på både snø og is, og at jeg ikke så hva som var under der jeg satt beina. Og det var fryktelig langt ned! Holdt meg godt inne på kanten og leste noen logger, og fant ut at jeg kunne lete litt inne på fjellknausen, og der fant jeg heldigvis boksen.

    Hadde en lab-runde som mulig reserve for de resterende 3 funnene jeg trengte, men valgte å lete etter en letterbox først. Nå sto det i loggene at den var veldig godt gjemt, så jeg hadde ikke store forhåpninger om å finne den, spesielt med all snøen. Og sånn ble det, ikke noe funn der. Så da gikk jeg for 3 lab’er like ved Strömstad Spa, og fikk dermed vært helt nede på havnivå:

    Måtte hoppe over det ene punktet, men fikk de tre jeg trengte, og dermed var dagens 5 funn i boks.

    Litt smågodt ble med hjem, og full tank på bilen:

    Går an å fylle til de prisene, selv når man beregner kursen!

    Resten av helgen har egentlig bare gått med til OL-titting og Mesternes mester, pluss strikking. Neste uke blir en stille uke på begge jobbene, siden det er vinterferie. Skal prøve å ikke tenke for mye på at det kunne vært fint å ha ferie selv 😉

  • Husjubileum og helgesysler

    I går var det 20 år siden jeg overtok/kjøpte/fikk nøklene til huset! 20! Herlighet, så fort tiden har gått! Husker det som det var i går, da de tidligere eierne gikk ut av huset, satt jeg meg ned på peiskanten og gråt. Både av glede og litt av redsel, jeg var huseier!

    Dette bildet ble tatt en måneds tid senere, min første vinter og jul i eget hus:

    Så gjenstår det å se om det blir 20 år til her.

    Det skulle være CITO og event i Strömstad i går, så jeg tok turen. Stoppet først for å fylle bensin, og så stakk jeg innom kjøpesenteret i Strömstad sentrum en kjapp tur. På Normal fant jeg et sukkertøy jeg ikke har sett på nesten 30 år! Litt bakgrunnshistorie: den første bilen min var en VW Polo. Da jeg studerte engelsk, hadde vi et to ukers studieopphold i York i England, og i en kiosk/liten dagligvarehandel der fant jeg et sukkertøy som het Polo, så det måtte jeg jo bare kjøpe. I går fant jeg det igjen på Normal:

    Kan ikke si jeg synes de var kjempegode den gangen, ikke som jeg kan huske, men for meg er dette en mer morsom greie enn noe jeg kjøper for smak.

    CITO og event gikk smertefritt (som vanlig), og så det ble publisert 5 nye tradisjonelle cacher som jeg ble med og tok event-FTF på. Dermed ble 7 kjappe funn på en fin lørdags ettermiddag.

    Sov litt for lenge (til meg å være) i morges, så dagen i dag har vært ekstra sløv. Men jeg har fått tatt en skikkelig opprydning i beholdningen av stearinlys og telys, det trengtes! Måtte bytte om på et par skuffer på kjøkkenet, så da fikk jeg, med god hjelp av Eileif, ryddet i bæreposeskuffen også. Det er sånne småjobber som egentlig ikke er synlige, men som er så godt å gjøre innimellom.

    Har også innviet hettegenseren jeg kjøpte i Edinburgh:

    Det var som å ta på seg en varm klem ❤️

  • Funn nr. 8000 på Maze i Uppsala

    Det er total galskap å stå opp og sette seg i bilen så tidlig som dette:

    for å alene kjøre 45 mil mer eller mindre tvers gjennom Sverge for å cache. Men det gjorde jeg i går. Tullete, vettu!

    Målet var GPS Maze og Block Party i Uppsala, og hovedmålet var å få tatt funn nummer 8000 på Maze-cachen. Jeg har jo et ønske om å ta forskjellige cachetyper på milepælene, og så lenge turen til Hadeland for 2 uker siden (er det bare to uker siden? Føles som en evighet) var så innbringende i antall funn, var det liten tvil om at jeg ville prøve å få dette ønsket oppfylt. Og siden hverken Lisa eller Raymond hadde anledning til å være med, valgte jeg å dra alene for å kunne styre tiden min selv.

    5 1/2 times kjøring en vei uten stopp. Men å ikke stoppe var totalt uaktuelt, måtte ha noen pauser. Så da ble det tre cacher på vei bort. Den første var en virtuell ved Strömsholm kanal, et langt område med mange små sluser:

    Et par bilder måtte tas for å få logget cachen, dette var et av de:

    Den andre var ved Anundshög, Sveriges største gravhaug. Det var mulig å gå opp på haugen, så da gjorde jeg det. Nydelig utsikt over steinsettinger:

    Og her ser dere haugen i bakgrunnen, den er ca 9 meter høy og rundt 65 meter i diameter, omtrent det samme som Jellhaugen her i Halden:

    Siste stopp før Uppsala var ved Litslena kirke:

    Inngangsporten var vel så imporende som kirken!

    Mye av grunnen for at jeg valgte disse stoppene, var fordi de ligger i forskjellige kommuner. For jeg ville jo prøve å sanke litt kommuner når jeg først skulle i et område jeg ikke har vært før.

    Så fant jeg parkering i et parkeringshus i Uppsala sentrum, og gikk den halvtimen det tok til der Maze’n skulle være. Da ble det ett funn på utsiden, før det bare var å stille seg i kø:

    Og etter å ha kjørt i over 6 timer, hvorav de første par timene var i regn og mørke, og så gått i en halvtime, var det faktisk helt greit å bare stå stille. Været var veldig bra der borte, med 20 grader og lettskyet, glad det ikke var regn!

    En Maze er rett og slett en utstilling som forteller om geocachingens historie. I tillegg hadde de 10 lab’er der inne av den gode, gamle sorten, der man må gjøre oppgaver for å få koden for å logge hver enkelt punkt. Og for meg var det lab’ene som var mer interessant enn selve Maze’n, men uansett hvordan vi vender og vrir på det, så var det Maze’n som ble mitt funn nummer 8000:

    Så fornøyd:

    Det var ikke helt meningen at det skulle se ut som om lynet på hodet til Signal kommer ut fra mitt hode, men men 😂 Var så mye folk der, så bildet måtte tas fort og gæli 😄

    Planen min var å cache mellom Maze og Block Party, men siden det var mer kø enn jeg hadde regnet med på Maze, fikk jeg ikke tid til stort. Så det ble rask gange fra Maze, der jeg blant annet gikk forbi denne skulpturen:

    Uansett hvor lenge jeg ser på den, klarer jeg ikke forstå hva det skal være. Gjetter på at den er laget utifra en barnetegning.

    Jeg hadde bestemt meg for å ta den virtuelle på Uppsala slott, så da gikk jeg dit før Block Party:

    Ligna ikke mye på et slott sånn som vi ser for oss et slott (det gjør forøvrig ikke slottet i Oslo heller), men fargen var kul! Og så var det en nydelig utsikt over et fantastisk parkområde:

    Så var det Block Party, og det ble en kort affære for min del. Inn, gå en runde, signere loggboka og ut igjen:

    Tok en cache på vei til bilen, og tok meg en 5 minutters pustepause på utsiden av parkeringshuset, ved disse merkelige skulpturene:

    Gikk til den etasjen jeg var sikker på at jeg hadde parkert bilen i, men fant den ikke…da begynte panikken å bre seg. Jeg visste at jeg hadde satt igang EasyPark, og at jeg også hadde utvidet tiden da jeg skjønte jeg kom til å bli litt sen, men begynte å lure på om jeg hadde oversett et skilt med reservert eller noe…tenk å bli stående i Uppsala uten bil! Men jeg måtte jo sjekke neste etasje også, før jeg begynte å ringe rundt, og der sto den heldigvis!

    Det ble 10 stopp på vei hjem for å samle kommuner. En av de var ved Ramsta kirke:

    Her rakk jeg ikke opp til cachen, men heldigvis har jeg en liten gripeklo-lignende ting i bilen som var helt perfekt akkurat da.

    Og så var jeg veldig glad da jeg så at en av cachene jeg hadde planlagt lå ved butikker, for da var det veldig nødvendig med en aldri så liten stopp i et lite hvitt rom som ikke hadde hjerte på døra 🤪

    Siste cachestopp for dagen var litt før kl. 21, og så var det 3 timers kjøring hjem. I mørket, og i regn igjen. Fryktelig slitsomt, så jeg tok en 2 minutters stopp i Ed hvor jeg enkelt og greit gikk rundt bilen, bare for å få strukket på beina og få litt frisk luft. Og så var jeg hjemme:

    Ville jeg gjort det igjen? Nei, jeg tror ikke det. Ren kjøretid tur/retur uten stopp ville vært 11 timer, og det er i overkant langt for en dagstur. Angrer jeg? Egentlig ikke. Jeg har ingen problem med å tilbringe tid alene, men akkurat på en sånn tur hadde det vært greit med selskap. Men jeg er uansett stolt over å ha gjort det alene, og så er jeg veldig fornøyd med å ha fått en sjelden cachetype som funn på et rundt tall.

    Fasit for dagen ble 29 funn: 13 tradisjonelle, 10 lab’er, 4 virtuelle, 1 Maze og 1 Block Party. Planen var mer caching i Uppsala sentrum, men tiden strakk ikke til. Misforstå meg rett, jeg er kjempefornøyd med fangsten, og også kjempefornøyd med alle de nye kommunene jeg fikk, så jeg har ingenting å klage på. Nå må jeg bare få kvittet meg med såre føtter før jeg drar ut på nye eventyr om en uke!

  • CITO, event og event-FTF’er i Strömstad

    I ettermiddag skulle det være CITO og event i Strömstad, med lovnader om cacheslipp. Jeg valgte å ta meg en tur, til tross for 31(!) grader. Heldigvis var det skygge og bittelitt vind, så det føltes greit så lenge man holdt seg borte fra sola.

    Fin eventplass med lite søppel:

    Så vidt jeg kan forstå, er dette klokketårnet til gravlunden:

    Saga, Lisa og Raymond kom også:

    Og jeg fikk blomst av Saga:

    Cachene som ble sluppet hadde veldig fine D/T’er, den første krevde ordentlig klatreutstyr:

    Jeg er bare takknemlig for at jeg kan få logget sånne cacher ved hjelp av andre! De tre andre cachene som ble sluppet hadde også fine D/T’er, og vi tok de i samlet flokk. To av de krevde fiskestang.

    Totalt ble det 6 funn: 3 tradisjonelle (alle event-FTF), 1 letterbox (event-FTF), 1 CITO og 1 event. Slettes ikke dårlig på en søndag ettermiddag!

    Comments Off on CITO, event og event-FTF’er i Strömstad
  • Min første tur til Koster

    Rett etter at middagen var spist i går, spurte Lisa om Raymond og jeg ville være med ut på Koster. De to har tatt de fleste cachene der ute, jeg har aldri vært der før. Og selv om det var meldt regn og turen innebar at jeg måtte ut i ferje, tenkte jeg at joda, jeg har jo ferie og jeg kan være spontan, så jeg ble med. Det ble plutselig litt hektisk da, måtte skynde meg sånn at vi skulle rekke riktig ferje.

    Da vi fikk satt oss ned på ferja begynte jeg å lure på hva i alle dager jeg hadde sagt ja til, ferjetur og kveldscaching!

    Men turen ut gikk overraskende bra, og så var det bare å sette igang letingen etter cacher. Den første vi stoppet ved tok Raymond og Lisa for et par uker siden, men nå var den ikke å finne. Første DNF. Tuslet videre mot en cache Lisa hadde funnet for en del år siden, og det var mye fint å se på på veien:

    Hav er jo aldri feil:

    Men nei, det ble en DNF der også. Trøttsomt!

    Så var det videre til kveldens tredje cache, og da bar det oppover:

    Og litt bortover:

    Og den cachen var heldigvis lett å finne, så da ble vi glade:

    Og jo, det regnet hele tiden i varierende styrke, men det ble heldigvis ikke noen syndeflod.

    Lisa har jo ikke ferie ennå, så at hun ville rekke neste båt tilbake til fastlandet er fullt forståelig. Dermed ble det et par kilometer-ish med skikkelig tempogåing, der jeg, som alltid, dannet baktroppen. Fikk øye på denne bygningen, og skjønte ikke hva den gjorde omtrent i ingenmannsland:

    Helt til jeg snudde på hodet og fikk se dette:

    Da humret jeg for meg selv, for hetta på regnjakka er altså så stor at jeg kun ser det som er rett foran meg 😂

    Vi rakk rett ferje, og jeg var hjemme ved 2230-tiden, ca 5 timer etter at jeg dro. Dagens cachefangst var ikke noe å skryte av: 2 DNF’er og 1 funn, alle tradisjonelle. Så da får jeg nok ta meg noen flere turer til Koster, for nå har jeg sett at jeg overlever ferja (ihvertfall når det er stille sjø, selv om jeg ble småkvalm på turen tilbake), og det er massevis med cacher å ta av der ute.

    Comments Off on Min første tur til Koster