Ulveholtet

Lettskyet og litt vind, det er jo perfekt turvær! Så tur ble det, og denne gangen til Ulveholtet, en runde et lite stykke nord for Halden sentrum. 25 cacher er jo ikke feil 🙂

Hele runden var blåmerket, både på trær og på varder:

Det ble nok litt varmere enn jeg hadde sett for meg. Vi hadde heldigvis med oss nok vann, og Nairo finner jo vann når han trenger det, selv om drikkestillingen kanskje blir litt ubekvem 😉

Istedenfor å rygge opp igjen, så hoppet han videre uti, og måtte så hoppe og sprette litt for å komme seg tilbake til Eileif:

Stort sett alle cachene var lette å finne, men vi slet litt ekstra ved et par av de. På den ene begynte jeg å flytte på en stein, men fingeren min kom i klem og da hadde jeg ikke lyst til å håndtere den steinen noe mer:

Ironisk nok viste det seg litt senere at cachen lå akkurat bak den steinen 😉

Hele runden var stort sett godt tilrettelagt med bruer og klopper:

Siden det har vært så lite nedbør i det siste, var ikke myrområdene vi måtte over noe problem heller. Det største problemet i dag, hvis vi i det hele tatt kan kalle det et problem, var at det var mye vegetasjon inntil stien, så vi vasset hele tiden i vått gress og kratt. Noen steder var det faktisk såpass mye gress at Nairo ble borte under der. Så skal man gå denne runden, anbefales både vanntette sko og langbukser (glad jeg ikke tok shorts, som jeg hadde tenkt!).

En vakker liten bekk fikk et streif av sol på seg:

Det var flere hytter og koier langs stien også:

Og Nairo har helt tydelig et litt anstrengt forhold til kameraet 😉

Trær og sol og skyer og himmel:

Eileif leker gjemsel med meg 😉

Kanskje han prøver å gå i ett med blåmerkingen?

Om jeg har en hund som tigger? Nei, på ingen måte 😉

Når vi nærmet oss slutten, var Nairo tydelig sliten. Det er ikke ofte han legger seg når vi tar pauser, men det gjorde han når vi tok den siste lille pausen for dagen. Akkurat her var det veldig mye kråkesølv, og titter du nøye etter, kan du kanskje se at Nairo har pyntet seg med kråkesølv i skjegget:

Det står i cachebeskrivelsen at runden er på i underkant av 9 km. Jeg fikk 6,8 på Endomondo, og hvis jeg måler sånn grovt på kartet, kommer jeg også til rundt 6-7 km. Runden er uansett fin, i variert terreng fra tett skog til åpen skog til myr. Ingen vann, ingen utkikkspunkt, men stillhet og helt klart mulighet for å se dyr og fugler. Vi møtte et rådyr like før parkeringen, og en frosk fant ut at han skulle holde meg med selskap imens jeg logget en cache. Jeg var ikke spesielt glad for dette selskapet.

Runden anbefales!

4 Comments

• boerboelheidi

Dere har mange fine turer, og finner mange cacher! Vi fant en i helgen.. kunne funnet flere da, men var greit å komme seg hjem også.
    Flott vær og flotte bilder, for å ikke glemme flott mann og hund også 😀

• Kjersti

Heidi: Jeg er jo glad i trailer, spesielt når de ligger i fin natur langs fine stier og de er enkle å finne. Det var nesten så jeg ga opp de to vi slet med i går, men det er så surt å ha hull midt i en trail…
      Takk! 😀

• Tove

Ser ut som dere hadde en fin tur. Jeg er veldig glad i godt merkede stier der det også er lagt inn bruer og planker i de bløte partiene. Ha en fortsatt god ferie 🙂

• Kjersti

Tove: En veldig fin tur 🙂 Det var nok noen steder det kunne vært litt bedre klopper, men det virket som om de holdt på med utbedringer generelt i løypa, så det kommer sikkert.